• WILT U LANGSKOMEN?
  • WIJ ZIJN BEREIKBAAR OP 078 - 617 65 30
  • ZIE CONTACTPAGINA VOOR DE DETAILS

Ergonomische bureaustoelen | De juiste stoel op de juiste plek

Desondanks het steeds groter wordende aantal zit-sta bureaus op kantoor, blijft uw bureaustoel een onmisbaar onderdeel van uw inrichting. Dit komt omdat, ook al zijn er zit-sta bureaus aanwezig, mensen nog steeds het grootste gedeelte van hun werkdag zittend doorbrengen.

Wij zeggen altijd: zitten is niet slecht voor uw lichaam, het is statisch zitten wat klachten veroorzaakt. Veel mensen zijn bekend met de ARBO regels en houden de 90° regels aan, helaas is dit incorrect. De ARBO geeft een definitie aan een zittend beroep. Het is aan stoelen fabrikanten de taak om de beste invulling hieraan te geven. De belangrijkste eigenschap van een ergonomische bureaustoel moet dan ook zijn dat deze dynamisch gebruikt kan worden. Het ''pas'' maken is secundair hieraan. De mate waarin de stoel dynamisch gebruikt kan worden, wordt bepaald door de kwaliteit van de bureaustoel. 

De dynamische eigenschap wordt gecreëerd door een synchroonmechaniek. Met het synchroonmechaniek wordt een bepaalde hoekverdraaiing tussen rugleuning en zitting gecreëerd, waardoor de rugwervels in beweging blijven. Dit principe voorkomt rugklachten en stijfheid.

Het aanbod ergonomische bureaustoelen is groot, het is dan ook aan ons de taak om de juiste ergonomische bureaustoel op de juiste plek neer te zetten. Wij adviseren ondernemingen welke bureaustoel het beste aansluit bij haar wensen. Binnen een organisatie kijken wij naar de cultuur, werkverdeling, shifts, kantoor lay-out en uiteraard het budget. 


Ergonomische bureaustoelen

Ergonomische bureaustoelen worden getypeerd door het hebben van een synchroonmechaniek en verstelbaarheid conform de NEN-1335 (verplicht). Ze zijn zo geconfigureerd en ontworpen dat deze functioneel in gebruik zijn. Dit is de basis.

Verder zullen wij kijken welke stoel het best aansluit bij uw onderneming. Is de vraag een ''ARBO bureaustoel''? Dan valt u direct binnen een selectie van ons aanbod. Dit zijn vaak eenvoudige bureaustoelen die conform de NEN1335 zijn getoetst, in sommige gevallen zijn de stoelen ook conform de NPR-1813 getest. We kijken bij deze stoelen vooral naar instelbaarheid.

Hierna komen de de ARBO bureaustoelen met een fraaie vormgeving, gevolgd door Ergonomische bureaustoelen. Deze laatste categorie bevat stoelen die conform de geldende normeringen zijn vervaardigd, maar werken in de dynamische stand vele malen beter en fijner.


Directie bureaustoelen

Een directie bureaustoel wordt vaak getypeerd als een bureaustoel met een luxe uitstraling. Deze bureaustoelen hebben een mooie uitstraling en verfijnde afwerking. Binnen deze categorie kunnen we onderscheid maken tussen een traditionele directiestoel en ergonomische directiestoelen. De keuze is afhankelijk van het gebruik van de stoel. Wij zullen altijd afraden om 7-8 uur op een bureaustoel met een vaste zitschaal plaats te nemen, ook al komt de bureaustoel van wereldklasse designers. Het is niet goed voor de gezondheid. 

Er zijn veel betere alternatieven voor deze invullingen, waarbij we de verfijnde afwerkingen combineren met een goed werkend synchroonmechaniek. Eenmaal ingesteld zult u niets anders wensen. 

 

Bekijk alle directiestoelen


24-uurs bureaustoelen


Het verschil tussen een ergonomische bureaustoel en een 24-uurs bureaustoel is niet zo groot in functie. Beide dienen gebruikers per shift van 8 uur goed te ondersteunen. 

Waar wel een verschil in is, is de belastbaarheid van deze bureaustoelen. 24/h bureaustoelen krijgen geen tijd om te herstellen. Om deze reden zijn de kussens dikker uitgevoerd en werken we met speciale stofferingen (of leer). Ook het mechaniek dient van een anders kwaliteitsklasse te zijn. Wij werken met BS5459 gekeurde 24/h bureaustoelen.

Afhankelijk van de wensen van de klant zullen wij adviseren of een dynamische- of vaste 24/h bureaustoelen aansluit bij de gespecialiseerde inrichting. 


Onze service

Hebt u interesse in nieuwe bureaustoelen en/of kantoorstoelen? Neem gerust contact met ons op! Aan de hand van een paar eenvoudige vragen achterhalen wij welke bureaustoelen voor uw kantoor of werkplek geschikt zijn.

Vrijblijvend maken wij een afspraak om deze bureaustoelen bij u op locatie te plaatsen. Vooraf bespreken wij een proeftermijn waarin u de stoelen kunt testen. Uiteraard sturen wij een specialist mee voor de nodige uitleg over de stoelen.

Hebt u slechts één bureaustoel nodig? Ook dan komen wij gewoon langs voor een proefplaatsing!

Shiraz is gespecialiseerd in meubilair voor:

 

  • Flexwerkkantoren 
  • Reguliere kantoren
  • Controlrooms
  • Observatie kantoren

Shiraz biedt ondersteuning bij omstandigheden zoals:

 

  • Aangepaste werkplekinrichtingen
  • Chronische aandoeningen
  • Ergonomische klachten
  • RSI klachten